Γιατί αποτυγχάνουν οι 8 στις 10 startups

05/02/2016


Είναι στατιστικά καταγεγραμμένο πως 8 στις 10 startups αποτυγχάνουν πριν κλείσουν 18 μήνες “ζωής”. Οι λόγοι που μικραίνουν τον κύκλο ζωής των εταιρειών αυτών είναι αρκετοί και είτε μεμονωμένα είτε συνδυαστικά συρρικνώνουν τόσο τις εταιρείες, όσο και τα όνειρα των φορέων τους.


Η διάθεση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας για τα οποία δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη στην αγορά είναι σίγουρα ένας πολύ βασικός λόγος αποτυχίας. Μπορεί να θεωρούμε ένα προϊόν πολύ σημαντικό και πως εμείς σίγουρα θα το αγοράζαμε, εντούτοις οι δικές μας ανάγκες και προτιμήσεις δε σημαίνει πως συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες της πλειοψηφίας των εν δυνάμει πελατών μας εκεί έξω στην αγορά. Γενικεύοντας λιγάκι θα έλεγα πως η έλλειψη ικανότητας αντίληψης του σφυγμού και των αναγκών της αγοράς οδηγούν σχεδόν επί μονίμου βάσεως σε λανθασμένες και άκαιρες αποφάσεις. Επιπλέον, η διαφορετικότητα, τόσο του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας όσο και αυτή της διάθεσής τους στην αγορά επενεργεί θετικά καταλυτικά στην αποδοχή τους.

Κάνοντας ένα βήμα παραπέρα είναι πολύ βασικό να λαμβάνουμε υπ’ όψιν τον ανταγωνισμό. Δεν είναι απαραίτητο να αντιγράφουμε τους άλλους αλλά μια άποψη για το πώς κάποιος εμπειρότερος, παλιότερος και κατά τεκμήριο επιτυχημένος επιχειρηματίας επέλεξε, λάνσαρε, υποστήριξε και προώθησε το προϊόν ή την υπηρεσία του, θα πρέπει αν μη τι άλλο να μας προβληματίσει. Δεν χρειάζεται να ανακαλύπτουμε κάθε φορά τον τροχό και να σπαταλάμε χρόνο για δοκιμές και πειράματα όταν κάποιος άλλος το έκανε πριν από εμάς. Ιδέες και πρακτικές μπορούμε ελεύθερα να αντλούμε χωρίς ηθικές αναστολές, αρκεί να τις προσαρμόζουμε στα μέτρα μας. Αν όχι, παίρνουμε κι εμείς θέση ανάμεσα στο 80% των πρόωρα ευδοκίμως τερματιζόντων τη λειτουργία τους νεοφυών επιχειρήσεων.

Από κει και πέρα η συνάρτηση του κόστους και της τιμής που πουλάμε δημιουργεί συνθήκη που άνετα μπορεί να μας ανεβάσει ή να μας κατακριμνήσει. Σχολαστικός έλεγχος του κοστολογίου μας θα πρέπει να μας οδηγήσει στην κατάλληλη τιμολόγηση, βάσει βεβαίως και των στόχων που έχουμε θέσει.

Μια και αναφέρομαι σε στόχους, είναι πολύ βασικό, πριν ξεκινήσουμε το επιχειρηματικό μας εγχείρημα, να εκπονήσουμε ένα βασικό έστω επιχειρηματικό πλάνο – μοντέλο. Θα οριοθετήσει αυτό κάποια πλαίσια στα οποία θα κινούμαστε όσο αφορά εν γένει τη στρατηγική, τη μεθοδολογία μας και τις εναλλακτικές κινήσεις στις οποίες θα προβούμε ερχόμενοι αντιμέτωποι με τις πρώτες δυσκολίες – αναταράξεις. Η μη ύπαρξη και τήρησή του θα μας οδηγήσει σε μετέωρα βήματα και κινήσεις πανικού.

Δείτε όλο το άρθρο μας εδώ

Limmat Finanz - Στοιχεία

Contact:
Στέλιος Κόγκας

Phone:
2310254467

Email:
info@espa-epidotiseis.gr

Website:
www.espa-epidotiseis.gr

Share this release

digg twitter facebook myspace