Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που αισθάνεστε φουσκωμένοι όλη την ώρα

07/02/2018


Το φούσκωμα είναι ένα από τα συχνότερα παράπονα ,αλλά τα καλά νέα είναι ότι είναι σχεδόν πάντα θεραπεύσιμο όταν καθορίσουμε την υποκείμενη αιτία.



Τι προκαλεί το φούσκωμα-μετεωρισμό;
 
Υπερβολική ανάπτυξη κάντιντα στο εντέρο
Διατροφικές δυσανεξίες
Ευαισθησία στη γλουτένη ή κοιλιοκάκη
Αντοχή στην ινσουλίνη
Κακός συνδυασμός τροφών
Ακατάστατα γεύματα-ανεπαρκής μάσηση
Ανεπάρκεια των πεπτικών ενζύμων (συμπεριλαμβανομένης της δυσανεξίας στη λακτόζη)
Άλλες αιτίες δυσβίωσης – βακτηριακή υπερανάπτυξη ή παράσιτα μικρού εντέρου
 
Πώς να απαλλαγείτε από το φούσκωμα

1. Υπερβολική ανάπτυξη κάντιντα
Η υπερανάπτυξη του μύκητα κάντιντα  είναι εξαιρετικά συχνή και συνήθως προκαλείται από συχνή ή μακροχρόνια χρήση αντιβιοτικών. Τα αντιβιοτικά μεταβάλλουν την πεπτική χλωρίδα σας, επιτρέποντας τον μύκητα  που είναι ένας ευκαιριακός οργανισμός, να πολλαπλασιαστεί.Όταν υπάρχει υπερβολική κάντιντα στο σώμα, θα είστε φουσκωμένοι και θα έχετε αέρια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ζυμομυκήτες ζυμώνουν τα τρόφιμα. Μερικοί άνθρωποι θα βιώσουν επίσης μεγάλη όρεξη για ζάχαρη ή υδατάνθρακες , θολή σκέψη, κόπωση, κολπικές μολύνσεις  και πιθανώς μυκητιασικές δερματικές λοιμώξεις.Τα καλά νέα είναι ότι αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με την εξισορρόπηση της εντερικής χλωρίδας: κατανάλωση δίαιτας χωρίς ζάχαρη, λήψη συμπληρωμάτων ή βοτάνων για εξουδετέρωση του μύκητα και αναπλήρωση της εντερικής χλωρίδας  με προβιοτικά.

2. Τροφική δυσανεξία
Η διατροφική δυσανεξία είναι διαφορετική από την αλλεργία στα τρόφιμα, καθώς είναι μια καθυστερημένη αντίδραση σε ένα τρόφιμο και όχι μια άμεση αντίδραση κνησμού, οίδημα ή αναφυλαξία. Οι τροφικές δυσανεξίες προκαλούν ανοσοποιητικό στρες και φλεγμονή και αυτό μπορεί επίσης να ερεθίσει την εντερική οδό προκαλώντας φούσκωμα. Οι πιο συνηθισμένες τροφικές δυσανεξίες είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, ορισμένα φρούτα , ξηροί καρποί (αμύγδαλα και φιστίκια είναι συνηθέστεροι), σιτάρι, γλουτένη, καλαμπόκι ή άλλα.Ο μετεωρισμός θα βελτιωθεί μέσα σε 4-6 εβδομάδες από την εξάλειψη τυχόν επιβαρυντικών τροφίμων και ο εντοπισμός των ύποπτων τροφών μπορεί να γίνει με το τεστ δυσανεξίας.

3. Ευαισθησία στη γλουτένη ή κοιλιοκάκη
Η δυσανεξία στη γλουτένη και η κοιλιοκάκη (μια πιο σοβαρή μορφή δυσανεξίας στη γλουτένη) έχει αυξητική τάση, κυρίως λόγω των μεγάλων αλλαγών στο σιτάρι τα τελευταία 50 χρόνια, αλλά και της υψηλής κατανάλωσης σιτηρών. Πολλοί άνθρωποι με ευαισθησία στη γλουτένη θα παραπονεθούν για φούσκωμα, με ή χωρίς αέρια, δυσκοιλιότητα ή διάρροια.Κάνοντας ένα τεστ δυσανεξίας θα επιβεβαιώσουμε αν έχουμε όντως δυσανεξία στη γλουτένη.Ένας άλλος δείκτης για δυσανεξία στη γλουτένη είναι κάποιος που έχει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12.Εάν υποψιάζεστε ότι η γλουτένη μπορεί να είναι ένα πρόβλημα για σας,καλό είναι να την αφαιρέσετε από το διαιτολόγιο σας ,να την επαναεισαγάγετε σε 4-5 εβδομάδες και να δείτε την αντίδραση του οργανισμού σας. Υπάρχουν τόσες πολλές εξαιρετικές εναλλακτικές λύσεις για τη γλουτένη: ρύζι, κινόα, κεχρί, καλαμπόκι και γλυκοπατάτα για να αναφέρουμε μερικές.

4. Αντοχή στην ινσουλίνη
Η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που απελευθερώνεται από το πάγκρεας ως απάντηση της γλυκόζης (ζάχαρης) στο αίμα. Τα επίπεδα ινσουλίνης αυξάνονται μετά το φαγητό. Όταν η ινσουλίνη απελευθερώνεται, ενεργοποιεί τα κύτταρα  ώστε να χρησιμοποιήσουν  γλυκόζη και λίπος από την κυκλοφορία του αίματος. Η αντίσταση στην ινσουλίνη εμφανίζεται όταν τα κύτταρα δεν αποκρίνονται ή αποκρίνονται ασθενώς στο σήμα ινσουλίνης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το σώμα να εκκρίνει ακόμη περισσότερη ινσουλίνη και τελικά να δημιουργεί τοξικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, γνωστό ως υψηλό σάκχαρο στο αίμα.Τα συνήθη συμπτώματα της αντίστασης στην ινσουλίνη περιλαμβάνουν: αύξηση βάρους (συχνά ταχεία σε περίοδο 2-3 ετών), έντονη επιθυμία για υδατάνθρακες και γλυκά, αυξημένη όρεξη και αίσθημα κούρασης και μετεωρισμού μετά το φαγητό.Εάν έχετε παρουσιάσει αυτά τα σημεία, και ειδικά εάν έχετε οικογενειακό ιστορικό διαβήτη, μπορεί να έχετε αντίσταση στην ινσουλίνη. Υπάρχουν εξετάσεις αίματος που μπορούν να επιβεβαιώσουν την αντίσταση στην ινσουλίνη. Τα καλά νέα είναι ότι αυτή η κατάσταση είναι θεραπευτική και αναστρέψιμη με αλλαγές στη διατροφή και άσκηση. Το κλειδί είναι να μειώσετε την πρόσληψη σακχάρων και υδατανθράκων, δίνοντας έμφαση σε περισσότερα λαχανικά, φρούτα, ίνες και υγιή λίπη.

5. Κακός συνδυασμός τροφίμων
Όταν τα τρόφιμα συνδυάζονται ακατάλληλα, επιβραδύνεται η πεπτική διαδικασία και μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα και δυσπεψία.Ο μεγαλύτερος κανόνας συνδυασμού τροφίμων είναι να τρώτε μόνο τα φρούτα σας και να μην τα συνδυάζετε με άλλα τρόφιμα, ειδικά πρωτεΐνες. Για παράδειγμα, μην τρώτε ποτέ φρούτα αμέσως μετά το μεσημεριανό ψάρι.Άλλοι κανόνες συνδυασμού τροφίμων είναι να μην συνδυάζονται πρωτεΐνες με υδατάνθρακες. Αυτό γίνεται δύσκολο και σχεδόν αδύνατο με μια χορτοφαγική διατροφή, αλλά για όσους από εσάς τρώτε κρέας, πουλερικά ή ψάρι, δοκιμάστε να διαχωρίσετε τα άμυλα και τις πρωτεΐνες σας . Μπορεί να παρατηρήσετε πολύ μεγαλύτερη ευκολία πέψης. Για παράδειγμα, να έχετε ένα πρωινό που αποτελείται από φρούτα ,να έχετε ένα μεσημεριανό σνακ από ξηρούς καρπούς,φάτε ένα μεσημεριανό με κοτόπουλο ή ψάρι με πολλά λαχανικά και στη συνέχεια ένα  δείπνο με υδατάνθρακες όπως μια ψητή γλυκοπατάτα με ψητά λαχανικά.

Δείτε όλο μας το άρθρο εδώ

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ - Στοιχεία

Contact:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΙΩΤΗΣ

Phone:
2310929635

Email:
[email protected]

Website:
holisticmedical.gr

Share this release

digg twitter facebook myspace